Smerfy odc. 69

Lustro z rysunkami słynnej niemieckiej projektantki Rosiny Wachtmeiste
Sprzedaży nowe lustro w drewnianej ramie z rysunkami słynnej niemieckiej projektantki Rosiny Wachtmeister.

Producent: Goebel.
Link: olx.pl/oferta/CID628-IDcVb9T.html



Stylowy zegar wiszący Junghans 1910 r.
Stylowy, zabytkowy zegar wiszący słynnej niemieckiej firmy Junghans z 1910 roku.Mimo swoich lat zegar w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym.Mechanizm jest po profesjonalnym przeglądzie.Zegar wybija pełne godziny i połówki.Skrzynia dębowa zachowana w bardzo dobrym stanie.Kluczyk do nakręcania w komplecie.

Sprawny 100 %!!!
Link: olx.pl/oferta/CID628-IDevut9.html


Niemieckie przedwojenne pianino Zimmermann z 1908!
PRZEPIĘKNE KLASYCZNE NIEMIECKIE PIANINO z 1908 r.

Piękny okaz ze słynnej niemieckiej fabryki fortepianów Zimmermann. Stan techniczny-dobry, szczególnie jak na wiek instrumentu. Wymaga jednak remontu i nastrojenia. Odbiór osobisty w Oświęcimiu.
Link: olx.pl/oferta/CID751-ID5Bh1r.html


Radioodbiornik cyfrowe radio kuchenne GRUNDIG Music 51 fale krótkie FM
Radio GRUNDIG Music 51 RP 5201 PLL słynnej niemieckiej marki.



100% sprawne.



Cyfrowa pamięć 10 stacji radiowych - dzięki czemu można błyskawicznie zmieniać ulubione stacje radiowe.



Dane techniczne:

* Przenośny radioodbiornik do odbioru na falach FM

* Cyfrowy tuner z pamięcią 10 stacji

* Funkcja timer (samoczynne wyłączanie po ustalonym czasie), alarm (budzik)

* Wielofunkcyjny wyświetlacz LCD

* Zasilanie przez kabel sieciowy lub z baterii

* Kolor obudowy: chrom



Specyfikacja:

- niewielkie wymiary (ok. 25 x 13 x 7 cm)

- głośnik szerokozakresowy

- gniazdo słuchawkowe

- regulacja głośności i tonu



ZESTAW:

- radioodbiornik

- kabel zasilania

- instrukcja obsługi w języku polskim



*

Odbiór na ul. Śródziemnomorskiej na Mokotowie lub wysyłka po przedpłacie przelewem (koszt 10 zł).
Link: olx.pl/oferta/CID99-ID9CA21.html


Sprzedam Futro SARAH KERN rozm. 52
WITAM







Mam do sprzedania piękne, eleganckie futerko rozm. 52 słynnej niemieckiej projektantki i fotomodelki SARAH KERN.



Futerko/płaszczyk jest bardzo cieplutkie, posiada dwie kieszonki po bokach i jedna w środku oraz niezwykły kołnierzyk, jest delikatnie rozkloszowane.



Bardzo leciutkie i miłe w dotyku.



Futerko było noszone tylko dwa razy, jego stan jest idealny nie ma żadnych sladów użytkowania.







WYMIARY:



obwód pod pachami - ok 74 cm



długość rękawa od zewnątrz - ok 64 cm



długość rękawa od wewnątrz - ok 43 cm



długość od rękawa pod pachą do dołu - ok 47 cm



długość całkowita - ok 72 cm



szerokość na dole - ok 100 cm







Zainteresowanych proszę o kontakt telefoniczny lub e-mailowy
Link: olx.pl/oferta/CID87-ID4poZT.html


Secesyjny Dzbanek do wina sygnowany WMF Niemcy 1900r unikalny antyk
Przedmiotem sprzedaży jest absolutny unikat na rynku antyków, rarytas kolekcjonerski. Secesyjny dzbanek, karafka do wody, wina sygnowany – biegnący struś znak słynnej niemieckiej wytwórni: Wurttembergische Metallwaren Fabrik "WMF. Wyprodukowany ok. 1900, bardzo rzadko spotykany wzór: korpus stożkowaty szklany, szkło bezbarwne, dekorowane motywem stylizowanych roślin. Oprawa wylewu z miedzi dekorowana stylizowanymi motywami nawiązującym do wzoru ze szkła. Pokrywa płaska ze sterczyną w formie kwiatu, uchwyt mosiężny. Wys. 29cm, średnica podstawy 10cm, stan bardzo dobry.



Zachęcam osoby poszukujące unikalnych antyków do zakupu, zdecydowanie polecam.
Link: olx.pl/oferta/CID767-IDgjvxw.html


Czekoladowa osłonka - SCHEURICH KERAMIK

2,5





Strona o mnie
moje komentarze
moja poczta
moje GG




OSŁONKA NA DONICZKĘ



 





 

 

W ofercie:




niezwykle ciekawa osłonka na doniczkę wyprodukowana w słynnej,niemieckiej wytwórni ceramiki SCHEURICH.


 


Wykonany z grubościennej ceramiki w przepięknym połączeniu koloru brązowego i białego. Całość pokryta jest połyskliwym szkliwem w kolorze czekolady i aby wzmocnić  efekt lawy dodatkową dekoracją w postaci białej pianki . Zdobienie wypukłe, wyczuwalne w dotyku. Całość wykonana bardzo solidnie.


 


 

 
Posiada oryginalną sygnaturę -  pochodzenie - Niemcy/
SCHEURICH. 

Stan przedmiotu: bardzo dobry.


 
 
Wysokość - 12,00 cm, średnica u góry - 14,00 cm.







 

Koszt wysyłki paczki z napisem ostrożnie to koszt; - 31,00 zł paczka ekonomiczna lub -33,00 zł priorytet.

Reklamację przyjmuję na podstawie paragonu fiskalnego.

Razem pakuję zakupione rzeczy z konta - LupusekM i 67 kamala.
  Proszę pytać o koszty przy paczkach zbiorczych.






 













INNE MOJE AUKCJE

ZAPRASZAM NA INNE MOJE KONTO ALLEGRO
LupusekM


nie



kliknij, aby powiększyćZdjęcia przedmiotu
Link: allegro.pl/-i4090874735.html


WMF.STARY FIRMOWY ELEGANCKI KABARET.MODERN.BCM

Szanowni Państwo.


Przedmiotem aukcji jest markowy, piękny, stylowy i elegancki zestaw na przyprawy, dodatki, sosy, konfitury, miody itp., nowoczesny w formie kabaret- komplet firmowy, powstały w słynnej, niemieckiej fabryce WMF. Według moich informacji powstanie naczyń można datować na przełom lat 50/60- tych. Od razu chciałbym również zaznaczyć, że widoczne na metalowych elementach zestawu ciemniejsze miejsca, to uchwycone aparatem odciski moich palców, a nie jakiekolwiek ubytki.


WMF to światowy producent artykułów niezbędnych w każdym domu. Firma została założona w 1853 roku i obecnie jest międzynarodowym dostawcą markowych produktów, które charakteryzuje wspaniały design, najwyższa jakość i niezwykła funkcjonalność. Generalnie WMF to marka będąca synonimem elegancji, aczkolwiek też prostoty połączonej z precyzją wykonania i najwyższą jakością wykorzystanych surowców. O licznych sukcesach firmy świadczą nagrody otrzymywane na przestrzeni 150 lat istnienia, już bowiem w 1862 roku spółka WMF została uhonorowana złotym medalem na Wystawie Światowej w Londynie za swoje ekskluzywne produkty.


Proponowany dzisiaj Państwu zestaw składa się z trzech części- patery i dwóch szklanych pojemników okrytych pokrywami. Szkło jest bardzo grube zatem ciężkie, a metalowe elementy zostały wykonane z najwyższej jakości stali nierdzewnej, opatentowanej przez tę markę i nazywaną Cromargan. Na spodzie patery widnieje oczywiście sygnatura firmowa WMF CROMARGAN GERMANY, więc nie ma najmniejszych wątpliwości co do rodowodu owego zestawu. Dla porównania bardzo podobny komplet, a także kilka innych wyrobów WMF:


https://www.etsy.com/listing/117698003/wmf-cromargan-stainless-glass-relish?ref=market


http://theoryofsupply.com/MaxandMoritzJampot.htm


http://www.rubylane.com/item/227918-3973/WMF-Cromargan-Steak-Knives


Komplet z dzisiejszej aukcji zachowany jest w doskonałym stanie. Grube, szklane, zdobione pionowymi paskami na ściankach miski nie mają najmniejszych ubytków, wyszczerbień, czy nawet rys. W idealnym stanie są również pokrywy umocowane do szkła charakterystycznymi zawiasami oraz patera. Całość elegancka, mocna i prosta w wyrazie w iście modernistycznym designie. Idealny zestaw do podawania miodów i konfitur, chrzanów, sosów i dipów, a także przypraw.


Polecam serdecznie i zapraszam do licytacji.


Wymiary: patera długość 21 cm, szerokość 10,8 cm, wysokość 1,5 cm, pojemniki wysokość całkowita 5 cm, szerokość 11 cm, grubość 8,2 cm.


 


 


 


Link: allegro.pl/-i4514998525.html


Gustowny Stary Zegar Stojący FMS Mauthe ok1915r
Dostojny i Gustowny, około 100 letni Zegar Stojący Pochodzący ze Słynnej Niemieckiej Wytwórni Zegarów FMS Mauthe



Zapraszam do zakupu pięknego starego zegara stojącego pochodzącego z roku około 1915go.



Mimo swoich około 100 lat zegar jest zachowany w bardzo dobrym i oryginalnym stanie oraz bardzo dobrej kondycji.



Walory estetyczne zegara postarałem się ukazać na załączonych zdjęciach, mechanizm sprawny z pięknym gongiem jedyny mankament to wgniecenia na wagach. szyby fazowane. wysokośc 210cm szerokość mierzona w najszerszym miejscu 57cm, gł. najszersze miejsce 29cm i 22cm.sygnatura wrona na kole z napisami ciężko mi zrobić zdjęcie. wysyłka 70zł, proszę o rozważne zakupy ponieważ w przypadku zwrotu towaru kupujący pokrywa koszty wysyłki w obie strony z opcją otwarcia przy zwrocie.
Link: olx.pl/oferta/CID628-IDeMU8L.html


FLIP*FLOP rzymianki (38) 100% skóra naturalna
Wykonane w 100% ze skóry naturalnej !! Sandały (rzymianki) słynnej niemieckiej firmy FLIP*FLOP. Stan bardzo dobry!

Rozmiar 38, dł. wkładki 25 cm.



Pierwotna cena butów 500zł., ubrane kilka razy (ze względu na dobrany zły rozmiar), dlatego wystawione wstępnie za połowę.
Link: olx.pl/oferta/CID87-IDhb4fH.html


SCHRAMBERG MAJOLIKA 1918-1932 BAUHAUS PASTELOWY 6
SCHRAMBERGER MAJOLIKA SERWIS  DO KAWY NA 6 OSÓB SYGNATURA 1918-1932 !!!

 

Piękny serwis do kawy na słynnej majolice ze Schramberga z sygnaturą z lwem i jelonkiem- czyli poszukiwaną przedwojenną kolekcjonerską. Prawdziwy rarytas i skarb…

Pastelowe powojniki na kremowej emalii z wytłaczanymi delikatnie brzegami… Różowa lamówka zdobi delikatnie także dzbanek cukierniczkę i mlecznik. Serwis spełnia postulaty Bauhaus – jest prosty, piękny i ma doskonałe własności użytkowe. Jest zaskakująco nowoczesny – aż trudno uwierzyć, że powstał 80 lat temu. Zachował się w idealnym stanie i dla wielbicieli tej świetnej ceramiki to prawdziwa okazja.

W skład serwisu wchodzą:


1.     
Dzbanek 1,3l wysokość 22 cm średnica 12,5 cm  od dzióbka do ucha 23 cm


2.     
Mlecznik wysokość 8,5 cm średnica 8 cm  od dzióbka do ucha 11,3 cm


3.     
Cukiernica wysokość 11,5 cm  średnica 10,5 cm


4.     
6 filiżanek wysokość  6,8 cm średnica 9,2 cm  od ucha do brzegu pucharu 11,2 cm


5.     
6 podstawków średnica 15,8 cm


6.     
6 pięknych talerzy deserowych średnica  20,2 cm


7.     
Misa na owoce 3338/B wysokość 7 cm  średnica 27 cm  od ucha do ucha 32 cm – trochę poobijana z krakelura- ale bardzo piękna z szmaragdową emalią


8.     
Stara miseczka na przekąski wysokość 8,3 cm  średnica 17 cm


9.     
Wazon FAT lava wysokość 17,3 cm  średnica kołnierza 2,5 cm  średnica podstawy 7,6 cm – piękny w „okienkach”  utworzonych przez roztopiona lawę zielone drzewka… sygnatura trojkąt z drzewem – nie rozszyfrowałem – szmaragdowa emalia


10. 
Świecznik wysokość 6,2 cm  średnica kołnierza 4,2 cm srednica podstawy 6,4 cm


11. 
Wazon węgierski  H&N Disztaryg Hubgary wysokość 20 cm  średnica kołnierza  10,8 cm średnica brzuśca 13,5 cm  średnica podstawy 8,2 cm klejony kołnierz- bardzo ładne malowane ręcznie kolorowe kwiaty


12. 
Kubek ceramiczny wysokość 9,6 cm  średnica 8,7 cm  od ucha do brzegu pucharu 12,7 cm wytłaczane polne kwiaty kłosy…



13. 
Podgrzewacz wysokość 7,6 cm  średnica 14 cm


28 elementów świetnej ciekawej ceramiki niemieckiej z perełką w postaci kompletnego przedwojennego serwisu do kawy z najsłynniejszej niemieckiej fabryki kolorowej kolekcjonerskiej majoliki Schramberg.

The pottery was originally founded by Isidor Faist in 1820. Situated in the Schloß Hohenschramberg, the pottery prospered. In 1829 the Baron Ferdinand von Uechtritz joined as a partner, allowing Faist to expand, which included building a new factory behind the Schloß. In the 1860's he employed approx 100 workers, together with many outworkers employed as decorators. In 1883, he sold the whole concern to Villeroy & Boch. When the railway came to Schramberg, parts of the factory were demolished, so in 1912, Villeroy & Boch sold the business to Moritz & Leopold Meyer, which is when it became Schramberger Majolikafabrik; becoming a G.m.b.H in 1918. Moritz's son, Peter Meyer was born in 1922. The Meyer brothers were forced to sell the company in 1938, leaving Germany for the U.K. With the new owner in place, the company's new name became Schramberger Majolikafabrik -

A. Zeller. Peter Meyer returned in 1949, to reclaim his family's company. He eventually became sole proprietor in 1970, but subsequently died in 1980. Without Peter, the company lost direction and finally closed in 1989.

Germany / Baden-Wuerttemberg / Schramberg:

[1] : Faist'sche Steingutfabrik (1820 until 1829)

The Schramberg pottery was founded during 1820 by the stoneware expert Isidor Faist, who actually was born in Nordrach (Baden-Württemberg). His business was the first stoneware factory in the Württemberg area and the location had been carefully chosen. The surrounding area offered all he needed: the empty Schramberg castle offered enough room for production and the surroundings offered good raw materials as well as enough wood for firing the kilns. In addition, the near river Schiltach offered another source of energy and of course water. And cheap labour was at hand as the area around Schramberg was poor and workers were easy to get. After a few years, the pottery had a good reputation and Faist was able to convince the Baron Ferdinand von Uechtritz to join him as partner.

[2] : Steingut- und Majolikafabrik Uechtritz & Faist (1829 until 1883)

With financial help from the Baron, Faist was able to build a new factory behind the castle, which drastically increased output. During the 1860's the factory had a constant workforce of 100 people and an impressive number of nearly 6,000 home workers (decorators, etc.) which were mainly children and women. Faist from 1882 on took in many orders from 'Villeroy & Boch' and after having literally worked for them around a year finally sold the pottery to 'Villeroy & Boch' in 1883.

[3] : Villeroy & Boch, Niederlassung Schramberg (1883 until 1912)

As a subsidiary of the Villeroy & Boch company in Mettlach (Saar Basin) the factory continued operation until 1912 and was famous for its majolica and other forms of earthenware, even though the factory was not one of the main 'Villeroy & Boch' factories. But during 1911 various buildings of the factory were demolished to make way for the local railway and as that drastically reduced output, 'Villeroy & Boch' lost interest in the location and it was put up for sale.

[4] : Schramberger Majolikafabrik (from 1918 onwards: G.m.b.H.) (1912 until 1989)

In 1912 the factory was sold to the Jewish brothers Moritz and Leopold Meyer, who introduced the 'SMF' mark in its first version including a fir tree. The business was a normal privately owned business until the brothers decided to reform the business as a company with limited liability, so it was restructured as G.m.b.H. in 1918. All went well for the next years and on March 12th 1922, Moritz Meyer proudly announced the birth of his son Peter.

The Meyer brothers were always looking for new designs and many famous artists joined the factory or contributed designs. One of these well known artist was the Hungarian Eva Zeisel (maiden name Stricker), who designed at Schramberg from the fall of 1928 until the summer of 1930. Most of these designs were not produced immediately, but began appearing in 1930 and the subsequent years. Her earlier works there were strongly influenced by the then-strong Bauhaus movement, but she always followed her own impulse to combine the needs of the marketplace with the human component. Hence her Schramberg work often seems of the art-deco school, but also reflects the folk art interest of her earlier work, and the industrial factory requirements of the various factories for whom she designed.

Eva Zeisel not only designed the shapes but also supplied the intended decorations for the pieces. The decoration department however often adapted her original concepts and applied them to other pieces. For example, a pattern intended for use on a plate would change proportions if wrapped around a cup or teapot, so Zeisel would sometimes feel the design was not exactly as she had conceived it. The factory continued producing Zeisel designs for some time after she left, but often put different patterns on her shapes and also used her patterns on shapes which were not hers. This happened particularly with the wildly popular 'Mondrian' design, which often appears on non-Zeisel shapes.

During the upcoming anti-jewish movement shortly before World War II, the Nazis forced Moritz and Leopold Meyer to sell the factory in 1938 and both emigrated to England with their families during 1938. But after the war, in 1949, Peter Meyer returned to Germany together with his family and the Meyer family was instantly allowed to take over the business again. After years of hard work rebuilding the damaged factory Peter married Julie Broghammer in 1958 and together they had two children, Annette and Michael.

In 1970, Peter Meyer became sole proprietor of the factory and continued the work of his father and uncle for the next ten years. On December 6th 1980 Peter Meyer died from complications after a heart attack and during the following years the factory was led on by different directors but with much less success. His workers even said that the heart and soul of the facility had died with Peter Meyer. In 1989 the factory was finally closed and the area was cleared to make room for new industry, today the former main building contains the head office of the newly founded industrial center.

Schramberger Majolika-Fabrik

 

 

Kleiner Teller aus Schramberg mit der Burg Falkenstein

Die Schramberger Majolika-Fabrik war die erste Steingutfabrik im damaligen Württemberg. Sie wurde im Jahre 1820 vom Nordracher Steingut-Experten Isidor Faist gegründet. Bis 1829 war der Name der Fabrik Faist'sche Steingutfabrik.

In Schramberg fand sich alles, was zur Produktion benötigt wurde. Ein leerstehendes Schloss für die Produktion, genügend Holz als Rohstoff für die Brennöfen und die nahe liegende Schiltach als Wasser- und Energiequelle. Das Gebiet um Schramberg war außerdem strukturschwach und es war ein leichtes, genügend Arbeiter zu bekommen.

Faist erarbeitete sich mit seinen Töpferwaren einen guten Ruf. 1829 schloss sich Baron Ferdinand von Uechtritz ihm als Partner an. 1829 bis 1883 hieß die Fabrik dann Steingut- und Majolikafabrik Uechtritz und Faist. Durch finanzielle Hilfe des Barons von Uechtritz war man im Stande, einen Fabrikneubau hinter dem Schloss zu erstellen, der die Produktion drastisch vergrößerte.

In den 1860er Jahren hatte die Fabrik eine Belegschaft von 100 Menschen. Zusätzlich war eine große Zahl von Hausarbeitern angestellt, hauptsächlich Frauen und Kinder.

1883 wurde die Fabrik an Villeroy und Boch verkauft. Als Tochtergesellschaft der Villeroy und Boch in Mettlach setzte die Firma die Majolika- und Töpferwarenproduktion bis 1912 fort und erlangte eine gewisse Berühmtheit mit ihren Produkten. Die Muttergesellschaft verlor ihr Interesse und verkaufte die Firma im Jahr 1912 an die jüdischen Brüder Moritz und Leopold Meyer.

Unter den Brüdern Meyer wurde das SMF-Brandzeichen eingeführt, in seiner ersten Version mit dem Zusatz eines Tannenbaumes. 1918 wurde die Firma in eine GmbH umgewandelt. Im Jahre 1922 wurde Moritz Meyers Sohn Peter Meyer geboren. Die Gebrüder Mayer suchten laufend neue Designs und ließ diese von namhaften Künstlern entwickeln. Von 1930 an kamen viele neue Designs auf den Markt: So erschienen Bauhaus-Einflüsse und Art Déco. Die Ungarin Eva Zeisel entwarf nicht nur die Dekoration der Stücke, sondern auch die Form. Nachdem Zeisel nicht mehr für die Firma arbeitete, wurden häufig Muster mit ihren Formen zusammen verwendet, besonders beim beliebten Design Mondrian.

Die nach der Novemberpogromen 1938 erlassene Verordnung über den Einsatz des jüdischen Vermögens zwang die Brüder, ihre Fabrik zu verkaufen. Sie emigrierten mit ihren Familien nach Großbritannien.

Im Jahr 1949 kam Peter Meyer mit seiner Familie nach Schramberg zurück. Der Familie wurde sofort erlaubt, die Fabrik wieder zu übernehmen. 1958 heiratete Peter Meyer Julie Broghammer und hatte mit ihr zwei Kinder, 1970 übernahm er als alleiniger Inhaber die Schramberger Majolika und setzte die Arbeit seines Vaters und seines Onkels fort. 1980 starb Peter Meyer. In den Folgejahren wurde die Firma wenig erfolgreich von verschiedenen Direktoren geführt, 1989 schließlich schloss die Traditionsfirma endgültig. In dem Firmengebäude entstanden verschiedene kleinere Betriebe.

Bauhaus – uczelnia artystyczna powstała w Weimarze z połączenia Akademii Sztuk Pięknych i Szkoły Rzemiosł Artystycznych w 1919 r., później działająca w Dessau (dziś Dessau-Roßlau) i Berlinie. Działała do 1934 r. Została utworzona przez Waltera Gropiusa[1]. Określenie Bauhaus używane jest również potocznie lub nieściśle jako nazwa stworzonego przez nią kierunku architektonicznego, jednego z odłamów niemieckiego modernizmu.


Historia

Do prekursorów Bauhausu należeli: berliński architekt Peter Behrens i Henry van de Velde, założyciel Szkoły Rzemiosł Artystycznych. Jednym ze współpracowników Behrensa był Walter Gropius, który dość szybko dał się poznać jako nowoczesny twórca. Zaczął propagować ideę standaryzacji ze względu na możliwości technologiczne przemysłu budowlanego. Dążył do połączenia techniki ze sztuką. Rodziła się koncepcja wzornictwa przemysłowego i nowego podejścia do projektowania form produkowanych taśmowo. W płaszczyźnie filozoficznej istotną rolę odgrywały zapatrywania i idee polityczne twórców Bauhausu, głównie socjalistyczne.

Weimar

Walter Gropius zasłynął m.in. wzorcową fabryką na wystawie Deutscher Werkbund w Kolonii w 1914 r. Po wojnie reaktywował (16 marca 1919 r.) i zjednoczył w Weimarze szkołę budownictwa – Bauhaus. Twierdził, że wszyscy rzemieślnicy są artystami, jak też wszyscy artyści powinni być dobrymi rzemieślnikami. Nazwa Bauhaus nawiązywała do średniowiecznej Bauhütte, strzechy budowlanej, łączącej sobie wszystkie dziedziny rzemiosła budowlanego, a zatem oznaczała wykształcenie wszystkich artystów za pomocą jednakowego kursu wprowadzającego o formach, materiałach, kolorach. Chodziło o to by odwrócić złe nawyki ucząc rysunku i komponowania przestrzennego. Kurs wstępny trwał pół roku, następnie uczniowie przechodzili na trzyletnie warsztaty: metalu, malarstwa ściennego, drewna, kompozycji przestrzennej, rzeźby. Kończąc ten kurs otrzymywało się wykształcenie w szerokim zakresie. Uczelnia realizowała egalitarne i wspólnotowe idee Gropiusa, zatrudniała tylko dziesięciu wykładowców (zwanych mistrzami, a nie profesorami), a wiele zajęć prowadzili asystenci – studenci starszych lat.

Dessau

W 1925 roku, w związku z niechęcią konserwatywnych władz Weimaru, przeniesiono Bauhaus do Dessau (dziś Dessau-Roßlau), gdzie Walter Gropius wzniósł zespół nowoczesnych budynków uczelni oraz osiedle dla mistrzów. Po przeniesieniu Bauhausu, jeszcze do 1927 roku funkcjonował on pod kierownictwem Gropiusa. O ile w Weimarze nauka koncentrowała się na rzemieślniczej pracy warsztatowej, w Dessau przykładano większą wagę do nauczania teorii. Wzrosła też znacząco ilość studentów, a nowy dyrektor, Hannes Meyer, dopuścił działalność polityczną studentów, co doprowadziło do powszechnego kojarzenia Bauhausu z komunizmem. Jego następca, Mies van der Rohe, dążył do przekształcenia opartej na duchu współpracy i interdyscyplinarnej uczelni w klasyczną autorską szkołę architektury.

Berlin

W 1932 roku finansowanie Bauhausu przez nowe, nazistowskie władze Dessau zostało zawieszone, a uczelnia przeniesiona do Berlina jako prywatna szkoła Miesa van der Rohe. Uczelnia działała do 1933 r., a w 1934 r. została ostatecznie zamknięta przez hitlerowców. W USA od 1937 r. László Moholy-Nagy próbował odrodzić uczelnię pod nazwą New Bauhaus w Chicago. Także w Niemczech w 1946 r. w Berlinie Zachodnim podjęto próbę reaktywacji, ale nie uzyskano już tej samej jakości nauczania co w dawnej uczelni. Pewną kontynuacją była też Wyższa Szkoła Projektowania w Ulm, założona przez Agnes Scholl i Maksa Billa, działająca w latach 1953–1968.

Archiwum Bauhausu posiadające duży zbiór prac jego uczniów i mistrzów znajduje się w zrealizowanym pośmiertnie (1976) budynku Gropiusa w Berlinie.

Idee Bauhausu

Bauhaus dokonał radykalnego przewartościowania poglądów na różne rodzaje sztuki. Oprócz funkcjonalizmu, który stał się trwałym wkładem w dziedzinę wszelkiego projektowania przestrzeni i przedmiotów, architekci i inni artyści Bauhausu wnieśli różne osobiste koncepcje, często odbiegające od powszechnego poziomu akceptacji. Bauhaus był miejscem dyskusji i ścierania się opinii, miejscem fermentu umysłowego, który (szczególnie po dojściu Hitlera do władzy) rozlał się na inne kraje, w tym USA.

Programem Bauhausu było stworzenie nowoczesnej architektury, funkcjonalnej, integralnie związanej z innymi dziedzinami sztuki, dążenie do jedności estetycznych i technicznych dzieła.

Bauhaus wpłynął na kształtowanie się architektury modernistycznej, umocnienie tendencji abstrakcyjnej w sztuce i zreformowanie metod nauczania w szkolnictwie artystycznym.

Podstawowe zasady wprowadzone przez Bauhaus



    lFunkcjonalność oparta nie tylko na przesłankach mechanicznych (jak np. wymiary ciała człowieka), ale także psychologicznych. Potrzeby emocjonalne są uznane za równie ważne jak pragmatyczne.l
    lZnaczenie czynników społecznych (szeroko rozumiane dobro i rozwój osobisty człowieka), które uważane są za ważniejsze niż wymogi czysto estetyczne, ekologiczne i techniczne.l
    lOdkrycie, że zorganizowana przestrzeń wpływa na sposób działania i myślenia ludzi, stąd waga społecznej roli architekta (architekt jako "projektant życia społecznego", a nie tylko budowli). Architektura reguluje też relacje między krajobrazem, przyrodą, techniką a człowiekiem. W projektowaniu należy uwzględnić biologię, socjologię, psychologię, ergonomię.l
    lWartość nowoczesnej architektury zależy tylko od ludzi. Społeczeństwo otrzymuje taką architekturę do jakiej dojrzało. Należy ludzi wychowywać do odpowiedniego odbioru. Idea wychowania przez sztukę.l
    lWprowadzanie do formy architektonicznej warunków regionalnych, klimatów, krajobrazów i zwyczajów mieszkańców.l
    lUżywanie powtarzalnych form, czyli standardowych elementów (prefabrykatów). Elementy powinny być tak wytwarzane, by umożliwiały powstanie różnych kombinacji. Starania o modularyzację (Ernst Neufert). Powstaje pojęcie "technologicznego" lub "nietechnologicznego" użycia materiałów.l
    lPotrzeba zespołowości przy pracy projektowej; udział w zespołach na zasadzie dobrowolności; zespoły interdyscyplinarne.l
    lProjektowanie jest zarówno nauką jak i sztuką. Jako nauka korzysta z metodologii socjologii i innych nauk o człowieku, określa cele funkcjonalne, stosuje metody matematyczne – jako dziedzina artystyczna wprowadza pomysł formalny i właśnie sztukę, czyli elementy bardzo trudne do zdefiniowania (na tworzenie sztuki nie ma recept).l

Motyw Bauhaus widnieje na kolekcjonerskiej monecie 10 euro z 2006 roku[2].

Nauczyciele Bauhausu

Dyrektorzy Bauhausu[edytuj] 



    lWalter Gropius w latach 1919–1927l
    lHannes Meyer w latach 1927–1930l
    lLudwig Mies van der Rohe w latach 1930–1932l

Mistrzowie Bauhausu[edytuj] 



    lJohannes Itten (1888–1967), nauczyciel podstaw rysunku i projektowania, kierownik kursu wstępnegol
    lLászló Moholy-Nagyl
    lWassily Kandinskyl
    lPaul Kleel
    lLionel Feiningerl
    lGeorg Muchel
    lJosef Albers (1888–1976), nauczał w Bauhausie o kolorachl
    lMarcel Breuerl
    lTheo van Doesburgl

 

 

 

 


 

 


Link: allegro.pl/-i4903412664.html


KARLSRUHE,Gertraud Wolterhoff 1933-50,MASKA BALI
Oferujemy Państwu


wyselekcjonowane,oryginalne,ponadczasowe 
obiekty,które


wspaniale wpisują się w 
nowoczesne,współczesne


wnętrza.


Inwitujemy Państwa serdecznie do zakupu


unikatowej,ponadczasowej maski Bali,wyprodukowanej w słynnej i cenionej wytwórni ceramiki niemieckiej


KARLSRUHE,projekt:Gertraud Wolterhoff 1933-50.


 


Wyrób z grubościennej ceramiki(nieszkliwionej)w kolorze ciepłego,czekoladowego brązu.Maska ozdobiona została wstawkami wielobarwnego szkliwa.Uwagę zwraca precyzyjne i solidne wykonanie.


 


Niezwykły,nietypowy,oryginalny obiekt,który odmieni twoje nowoczesne wnętrze i nada niepowtarzalnego klimatu minionych lat.


 


Polecamy koneserom !!!


 


stan obiektu:bardzo dobry.


wymiary orientacyjne:grubość 7,5cm,wysokość 22cm,szerokość 13,5cm.


 


Galeria zdjęć - kliknij, aby powiększyć
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Wysyłka na terenie Polski Gratis!


 


Serdecznie zapraszamy do zakupu.


 


Do każdego zakupionego obiektu dołączamy




paragon lub rachunek.Więcej informacji




uzyskacie Państwo na stronie"o mnie".


 


Zobacz nasze pozostałe aukcje.


 




Dane firmy


 


"Perełki z lamusa"


Marta Frątczak


Al.Niepodległości 18


65-001 Zielona Góra


Nip:9291569783


Regon:978061501


 


Kontakt


 


sztukauzytkowa@vp.pl


 


nr tel.506576339


Link: allegro.pl/-i4573754457.html


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lalalu.xlx.pl