Smerfy odc. 69
Panele ścienne gipsowe imitujące beton - Loft Concrete grey 100x60
Panele Loft Design System wyprodukowane są z wysokiej jakości kompozytu na bazie gipsu, w 100% przyjazne dla środowiska oraz ludzi. Nie zawierają żadnych toksycznych ani lotnych substancji.
Opis produktu:
Panel dekoracyjny 3d 02 Loft Design System
Producent: LOFT DESIGN SYSTEM
Model: CONCRETE dove grey
Wymiary: 60 x 100 cm (szerokość x wysokość)
Pole powierzchni 1 sztuki: 0,6 m2
Zużycie na 1 m2: 1,67 szt.
Grubość panela: 1,8 cm
Waga panela: ok. 10 kg
* tolerancja wymiarów 1 cm, w danej partii do 1 mm
UWAGA! Do paneli betonowych można dokupić elementy dekoracyjne ze stali nierdzewnej.
Cena dotyczy jednego panelu w stanie surowym (czysty gips), minimalna wielkość zamówienia w przypadku paneli Loft to 4 sztuki.
Koszty transportu dla Paneli Loft Design System:
Przesyłka kurierska:
85 PLN - przy zamówieniu paneli Loft do 8 sztuk
129 PLN - przy zamówieniu paneli Loft od 9 do 49 sztuk
0 PLN - przy zamówieniu paneli Loft od 50 sztuk w górę.
Link: olx.pl/oferta/CID628-ID8ocbB.html
Stara Cegła Białe Płytki Ścienne , kamien dekoracyjny JAKOŚĆ ! ! !
Oferujemy do sprzedaży ponad czasowy produkt , imitacje naturalnej cegły , wykonanej na podstawie starych cegieł z których produkujemy również nasze płytki.
Cały proces produkcji naszych odlewów , został od początku do końca zaplanowany i jest wykonywany w naszej firmie , począwszy od pozyskania cegły , poprzez jej obróbkę , wykonanie form , aż po odlanie płytek.
Dzięki temu mamy pewność , że nasz produkt jest niepowtarzalny w żadnej innej firmie.
(formy wykonane na podstawie 5 tysięcy płytek z naturalnej cegły, nie dostępnę w żadnej innej firmie , inni bazują na 100- 200 sztukach )
Jesteśmy pewni , że produkt który Państwo otrzymają spełni Państwa oczekiwania.
Na każdej aukcji zawsze przedstawiamy realne i aktualne zdjęcia sprzedawanego przedmiotu.
Materiał z którego wykonane są płytki:
Płytki produkowane są na bazie mieszanki gipsowej, według ściśle ustalonej receptury.
Wszystkie substancje wykorzystane do produkcji spełniają normy :
PN-EN 13279-1:2009
! ! ! Nasze produkty są w 100% bezpieczne i trwałe ! ! !
Tylko naturalne surowce
Cena - 29,99zł jest ceną za 1 m2 płytek
Wymiary jednej płytki - około 27cm x 7 cm
Wszystkie płytki są o grubości 2 cm (tolerancja +- 5 mm) , dzięki temu ściana wygląda bardzo naturalnie , i nie różni się niczym od naturalnej cegły.
Nie mamy nic do ukrycia ! ! !
Także śmiało zapraszamy do naszego zakładu produkcyjnego , żeby ocenić nasze starania , lub odebrać zakupiony materiał
Żyrardów k/Warszawy ul Władysława Choińskiego 2
Oprócz zakupionych u nas płytek gwarantujemy:
Bezpieczną dostawę najlepszą firmą kurierską w naszym kraju - DHL
Ubezpieczenie przesyłki.
Najgrubsze 5 warstwowe kartony , które zapewniają 100% bezpieczeństwo.
Oferujemy pomoc w obliczeniu ilości materiałów potrzebnych do wykonania , Państwa inwestycji.
Służymy pomocą na każdym etapie realizacji prac związanych z montażem naszych płytek.
Cena dotyczy opakowania 1 m2 płytek.
Na innej naszej aukcji dostępne narożniki , zapotrzebowanie 14 sztuk na 1 metr biezący ściany.
Masz pytania? Śmiało pisz , dzwoń.
Link: olx.pl/oferta/CID628-IDgopFZ.html
Grzejnik elektryczny Atlantic / Thermor F17 2000 / 2500 W
Oferuję na sprzedaż 5 sztuk grzejników elektrycznych: 2 szt. marki Atlantic o mocy 2500W, 1 szt. 2000W, 2 szt. marki Thermor po 2500W.
Grzejniki wyposażone w termostaty i uchwyty ścienne. 100% sprawne, używane sporadycznie przez 3 sezony, stan dobry i bardzo dobry. Szczegóły na telefon. Preferowany odbiór osobisty, możliwy transport na terenie Śląska i Małopolski - do ustalenia.
Link: olx.pl/oferta/CID628-IDdsiDh.html
Wysięgniki kamer do zastosowań wewnętrznych BOSCH
Wsporniki kamer do zastosowań wewnętrznych
MTC‑S1001 i MTC-G1001 przeznaczone są w
szczególności do kamer Dinion firmy Bosch. Wspornik
MTC-S1001 posiada srebrne wykończenie i jest
dostosowany pod względem wzornictwa do kamer
serii DinionXF. Oprócz atrakcyjnego wyglądu srebrne
pokrycie spełnia standardy UN-D-1235 i jest odporne
na substancje chemiczne.
Oba modele wysięgników posiadają lekką i mocną
konstrukcję – są w stanie wytrzymać siłę wyrywającą
nawet 250 N, jeśli zostaną zainstalowane przy użyciu
załączonych wkrętów montażowych. Po zainstalowaniu
dodatkowych podkładek wsporniki są w stanie
wytrzymać siłę wyrywającą 430 N przed złamaniem lub
zniszczeniem otworów mocujących.
• Przeznaczone do kamer Dinion firmy Bosch
• Wersje do stosowania ze wszystkimi modelami kamer Dinion i DinionXF
• Wytrzymała i lekka konstrukcja
• Przepust umożliwiający przeprowadzenie okablowania
• Atrakcyjne wzornictwo
• Możliwość regulacji w szerokim zakresie.
Maksymalne obciążenie 15 kg
Głowica montażowa regulowana: obrót 360°, pochylenie 180°
Trzpień montażowy standardowy gwint 1/4-20
Osprzęt montażowy wkręty i plastikowe kołki ścienne
Wykończenie szary półmatowy
Masa 100 g
Na sprzedaż posiadam 14 sztuk.
Cena 25zł dotyczy 1 sztuki.
Wysyłka kurierem:
12zł - wysyłka po przedpłacie na konto,
16zł - wysyłka pobraniowa,
Zapraszam na pozostałe moje aukcje.
Link: olx.pl/oferta/CID99-IDcCxuD.html
Cegła dekoracyjna CZERWONA imitacja kamień płytki dekoracyjne gipsowe
Płytki ścienne, gipsowe wyglądające jak stara cegła? Przedstawiamy państwu bardzo modny w ostatnim czasie wzór płytek imitujących stara cegłę. Dzięki nim stworzą państwo niepowtarzalne aranżacje i nadadzą oryginalnego wyglądu w domu, restauracji czy
biurze. Dzięki różnorodności faktur każda kompozycja będzie jedyna w swoim rodzaju.
WYSYŁKA NA CAŁĄ POLSKĘ!
WYSYŁAMY ZA POBRANIEM!
Cegła "ROYAL" jest naszym towarem eksportowym na rynek niemiecki i jest wykonywana zgodnie z normami TUV PN-EN 13279-1:2009.
Jest zdecydowanie twardsza i grubsza od swoich bez fugowych poprzedników przez co jest bardziej trwała i solidna.
Płytki wykonywane są ze specjalnymi uszlachetniaczami które w 30% zmniejszają chłonność wody oraz w 30% wzmacniają strukturę gipsu. Do zaimpregnowania potrzeba 30% mniej impregnatu !!!
Płytki posiadają prawdziwy ręcznie formowany wzór co sprawia że ściana wygląda bardzo efektownie a takich płytek nie znajdziesz w internecie czy w żadnym markecie budowlanym!
BESTSELLER !
Koszty transportu na palecie:
od 1m2 do 5m2 = 75 zł
od 6m2 do 25m2 = 100 zł
od 26m2 do 50m2 = 120 zł
*Możliwość opcji za pobraniem/płatność przy odbiorze +20zł
WYSYŁKA NA CAŁĄ POLSKĘ
Płytki ścienne wysyłane są na paletach, owinięte folią stretch w celu maksymalnego zabezpieczenia towaru.
Możliwy jest odbiór osobisty po wcześniejszym uzgodnieniu.
Możliwość wysyłki za pobraniem za dodatkową opłatą.
Montaż naszych płytek jest prosty i nie trzeba być fachowcem by ułożyć je na ścianie. W opakowaniu mieści się 60 sztuk płytek. Płytki są pakowane po metrze kwadratowym.
Warto zwracać uwagę na podróbki! Jeżeli nie są Państwo pewni jakości, udostępniamy możliwość zamówienia próbek naszych płytek i porównania z towarem konkurencji. Koszt próbek to 25zł, płatne przy odbiorze przesyłki od kuriera.
WYSYŁKA ZA POBRANIEM
Nasze płytki wykonane są z gipsu modelowego .
Spełnia normę PN-EN 13279-1:2009
Reakcja na ogień : KLASA A1
Pełni funkcję styropianu TERMICZNIE oraz AKUSTYCZNIE.
Posiada ATEST oraz KARTĘ CHARAKTERYSTYKI.
Świadectwo z zakresu HIGIENY RADIACYJNEJ.
Produkt EKOLOGICZNY
Wymiary płytek:
Długość : 21cm
Szerokość : 6.5cm
Grubość : 1.3cm - 1.7cm
Cena dotyczy 1m2 przy zachowaniu 1cm fugi.
NA TERENIE WROCŁAWIA I OKOLIC DOSTAWA GRATIS !
Link: olx.pl/oferta/CID628-IDeJCCd.html
Żyrandole lampy mosiężne żyrandol antyk antyki zabytkowe zabytek
Witam,
Do sprzedania zabytkowe żyrandole i lampy mosiężne.
Łącznie 8 sztuk.
Żyrandole w bardzo dobrym stanie, z okablowaniem do założenia.
Imitacja świec.
Żyrandole wiszące:
- na 15 żarówek 1szt. (rozmiar ok 75x72cm)
Lampy ścienne, kinkiety:
- na 2 żarówki 1szt.
- Na 3 żarówki 6 szt.
Cena za komplet.
Możliwość kupna osobno :
Żyrandol 300 zł
Kinkiety po 100 zł
Zapraszam do kupna.
Link: olx.pl/oferta/CID628-IDfdOGX.html
Sklejka szalunkowa BRZOZA 21mm blaty
Sklejka szalunkowa, blaty szalunkowe
21mm i 18mm
CENA HURT SKLEJKA 21mm:
192,15 zł brutto = 156,22 zł netto
Cena przy zakupie min. 1 palety 29 sztuk
Cena za m2: 49,99 zł netto
Cena detaliczna za sztukę 210 zł brutto
Cena za m2: 54,65 zł netto
1 sztuka: 3,125 m2
Wymiary: 2500 mm x 1250 mm
Drewno: BRZOZA!
Jakość: I
Stan: nowa nie używana w opakowaniu
Pakowanie: 29 sztuk na palecie 1400 kg
Dostępność sklejek: 11.100 m2 (stan na 7.06.2016)
Posiadamy również:
Sklejki nowe i używane PERI:
21 mm;
18 mm;
15 mm;
12 mm;
9 mm.
Dźwigary, stemple podpory, trójnogi, głowice, szalunki ścienne, szalunki stropowe, płyn anty-adhezyjny
Link: olx.pl/oferta/CID628-IDfZJ6T.html
!!! Portret na zamówienie artysta NIEWIADOMSKA !!!
Ukończyłam Wyższą Szkołę Sztuk Plastycznych na Wydziale Architektury Wnętrz we Wrocławiu.
W 1974 roku rozpoczęła się moja przygoda z profesjonalnym malarstwem. Pracowałam jako konserwatorka w zamku Książ. Rok później zajęłam się tworzeniem przede wszystkim portretów i do dziś specjalizuję się w tej dziedzinie.
Brałam udział w licznych krajowych oraz międzynarodowych plenerach. Moje obrazy można było oglądać na wielu indywidualnych i zbiorowych wystawach.
1986 wystawa 100 obrazów Działdowska – telewizja z Pol.Kron.Film
199 - pokaż numer telefonu -
0 kilka wystaw ,,Dowódców Powstania Warszawskiego”
1999 u mnie na Marysinie wystawa na Spotkaniu Kobiet Twórczych
liczne wystawy zbiorcze oraz plenerowe < Reymontówka>
200 - pokaż numer telefonu -
0 kilka wystaw indywidualnych ul. Chmielna w Biznes Center
2013 wystawa w Klubie Relax
201 - pokaż numer telefonu -
4 kilka wystaw z Stowarzyszenia Marynistów Polskich
2014 wystawa w Klubie ,,Aleksandrów”
2014 wystawa portretów Powstanców w Galerio- Bibliotece Anin
2015 wystawa w Gal- Biblio Anin Artyści na trasie otwockiej
Malowałam portrety znamienitych i słynnych osób:
Papieża Jana Pawła II,
portretowałam księdza Prymasa Józefa Glempa,
Ignacego Gogolewskiego,
Stanisława Gierata,
wielu rektorów wyższych uczelni i profesorów,
prof. Jezierskiej,
prof. Tylka,
prof. A. Motyska,
prof. med., Z. Migdalskiej,
prof. Jasińskiego,
dyplomatów,
artystów,
pisarzy,
bohaterów narodowych II wojny światowej
3 braci Bąków.
Portrety mojego pędzla znajdują się w wielu kolekcjach prywatnych krajowych i zagranicznych oraz muzeach: Muzeum Powstania Warszawskiego :
dowódców:
„Generała”,
mjr. „Liga”,
mjr. „Proboszcza”;
Muzeum Woli :
mjr. „Proboszcza” (AK II)
Muzeum Historii Ruchu Ludowego:
Stanisława Gierata;
Muzeum Wojciecha Siemiona w Petrykozach (liczne portrety);
Izba Pamięci w szkole przy ul. Miedzianej – kolekcję moich portretów przywódców Powstania Warszawskiego.
Maluję olejne obrazy sakralne:
wiele wizerunków
Jezusa Miłosiernego,
Św. Faustyny i innych świętych,
postać Św. Feliksa w Kościele w Marysinie Wawerskim
(Ma za sobą realizacje malarstw ściennych z zamówień kościelnych i prywatnych.)
Wykonałam ścienne malarstwo sakralne:
na zamówienie ks. Arkadiusza Nowaka w kaplicy hospicyjnej – Otwock Anielin,
na zamówienie ks. Jana Sikorskiego – w kościele Świętego Józefa w Warszawie
Współpracowałam z Wojciechem Siemionem projektując i realizując dekoracje do przedstawień w Teatrze „Stara Prochownia” i w Teatrze „Rozmaitości”.
Od 17 lat pracuję w Domu Kultury w Aleksandrowie w Warszawie ucząc młodzież, dzieci, dorosłych : malarstwa, rzeźby i architektury.
Cały czas tworzę malując obrazy olejne, pastele – portrety, kwiaty, martwe natury, pejzaże i wszelkie inne tematy. Realizuję zamówienia indywidualne oraz swoje fascynacje.
Kocham portretowanie, szczególnie w technice „alla prima”.
Kontakt: tel.: (0 228 - pokaż numer telefonu -
, 503 - pokaż numer telefonu -
5
majaart(małpa)o2.pl lub portretwarszawa.obraz.com.pl
Link: olx.pl/oferta/CID619-IDdVmK7.html
### FOCAL SIB + subwoofer CUB 2 ### super zestaw
Sprzedam rewelacyjny zestaw kolumn kina domowego wraz z subwooferem marki Focal.
W zestawie to co widać na zdjęciach 5 sztuk kolumn focal sib,oraz subwoofer Cab 2.
Zestaw w 100% sprawny,gra rewelacyjnie.
Stan wizualny bardzo dobry widoczny na załączonych zdjeciach.
Podstawy z którymi sprzedaję zestaw mogą służyć jako uchwyty ścienne.
Zestaw nie obejmuje wysokich stojaków widocznych na ostatnim zdjęciu,można je dokupić osobno na innej mojej aukcji.
Polecam.
Zdjęcia przedmiotu kliknij, aby powiększyćtel.609-124-960
Zdjęcia przedmiotu kliknij, aby powiększyćLink: allegro.pl/-i6374840641.html
BOSE ACOUSTIMASS SATELITKI CUBE srebrne OKAZJA
SPRZEDAM ORYGINALNE GŁOŚNIKI
BOSE ACOUSTIMASS CUBE SATELITKI SERIA DOUBLE
KOLOR SREBRNY SZARY
SATELITKI SPRZEDAJĘ JAKO UŻYWANE, POSIADAJĄ ZARYSOWANIA NA OBUDOWIE Z TYŁU ORAZ DROBNE RYSKI KTORE PO POSTAWIENIU NA PÓŁCE NIE SĄ WIDOCZNE, OSŁONKI SA W IDEALNYM STANIE, W ZWIĄZKU Z CZYM PREZENTJĄ SIĘ JAK NOWE
GŁOŚNIKI NIE SĄ W ORYGINALNYCH PUDEŁKACH BOSE TAK JAK NA ZDJĘCIU, TE W PUDEŁKACH WYSTAWIONE SĄ NA INNEJ MOJEJ AUKCJI
W 100% SPRAWNE
PODANA NA AUKCJI CENA DOTYCZY 1 SZTUKI GŁOŚNIKA
SPRZEDAJĘ NA SZTUKI, MAM 5 SZTUK
NA INNEJ AUKCJI MAM DO NICH ORYGINALNE UCHWYTY ŚCIENNE SUFITOWE
MASZ PYTANIE - NAPISZ MAILA !!
SATELITKI 100% ORYGINALNE
CENA OKAZYJNA
Możliwy odbiór osobisty w Warszawie
tel. 604 835 040
Link: allegro.pl/-i6361458029.html
Jak czytać malarstwo polskie Folga-Januszewska
MOJE DANE
31-055 KRAKÓW
UL.MIODOWA 4
TEL.12 422-19-56
KOM. 665 221 722
ja@neostrada.pl
OPŁATY ZA PRZESYŁKI
WYSYŁKA POCZTA POLSKA
WPŁATA NA KONTO
STANDARDOWA 10,00 ZŁ
PRIORYTETOWA 15,00 ZŁ
ZA POBRANIEM PRZESYŁKA
PRIORYTETOWA 25,00 ZŁ
ODBIÓR OSOBISTY 0 ZŁ
KSIĘGARNIA
"jerzywo" ZAKUPY Z GWARANCJĄ
1. Prowadzimy księgarnię od 1990r. - patrz "o mnie"
2. Na Allegro jesteśmy od 2004r.
3. Kupując u nas mają Państwo gwarancje szybkiej wysyłki
4. W przypadku jakichkolwiek problemów / reklamacji
ewentualne dodatkowe koszty pokrywa nasza firma .
5. Bezpieczne pakowanie w karton .
6 Kupując na kilku aukcjach za wysyłkę płacisz raz .
7. Każdy zakup dokumentowany jest paragonem z kasy fiskalnej .
8. Na życzenie faktura vat
9. Wysyłka zaraz po wpłacie na konto
Jak czytać malarstwo polskie. Od XI wieku do 1914 roku
Przedstawiony wybór ponad 150 dzieł malarskich istotnych dla dziejów polskiej sztuki od końca XI wieku do wybuchu I wojny światowej ma na celu zwrócenie uwagi na bogactwo treści, na znaczenia i na formę obrazów, które powstawały w Polsce lub były zamawiane z myślą o polskim odbiorcy. Mamy więc przed sobą nie tylko malarstwo sztalugowe, ale także „obrazy” z ksiąg (iluminacja), obrazy będące elementem architektury (freski i malowidła ścienne) oraz ikony, których emocjonalny kult, jak w wypadku Matki Boskiej Częstochowskiej, przysłaniał nierzadko postać artystyczną dzieła. Czy poprzez ten wybór możemy „odczytać” kod kulturowy, czy istnieje jakaś specyfika treści, formy i wyrazu charakterystyczna dla jednej z najstarszych państwowości europejskich, jaką była Polska? Czy możemy w obrazach tych znajdować obraz świata leżącego na przecięciu wielu kultur, gdzie Wschód spotykał Zachód, gdzie religie i narodowości budowały różnorodność tradycji? Zaproponowany wybór dzieł jest próbą zebrania „malarskich głosów”, które tworzą „polski język wizualny”, ich „odczytywanie” jest zarazem prezentacją wielu metod, które historia sztuki zaproponowała, aby zbliżyć się do obiektów swoich badań. Czy próbą udaną, ocenić może czytelnik, a raczej chyba widz czytający.
SPIS TREŚCI
1. Sakramentarz Tyniecki, ok. 1060-1080 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
2. Malowidła w komnacie trzeciej kondygnacji Wieży Mieszkalnej w Siedlęcinie, ok. 1340-1346 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
3. Sceny Maryjne, Zwiastowanie Józefowi i postaci świętych. Polichromia w prezbiterium kościoła św. Jana Chrzciciela
(dawniej Bożogrobowców) w Gnieźnie, ok. 1350-1360 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
4. Św. Jan Chrzciciel i Św. Jan Ewangelista, tzw. Święci Janowie. Malowidła ścienne w prezbiterium
Bazyliki katedralnej pw. Świętych Janów w Toruniu, ok. 1351-1360 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
5. Zespół malowideł ze sceną fundacyjną Wierzbięty z Paniewic.
Opactwo pocysterskie pw. Najświętszej Marii Panny i św. Mikołaja, Ląd nad Wartą, 1370-1372 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
6. Poliptyk Grudziądzki. Pomorze Gdańskie, ok. 1390 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
7. Psałterz Królowej Jadwigi, zwany też Psałterzem fl oriańskim, ok. 1399-1400 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
8. MISTRZ ANDRZEJ I WSPÓŁPRACOWNICY, Zespół fresków bizantyńsko-ruskich. Kaplica Zamkowa Trójcy Świętej
w Lublinie, ok. 1418 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
9. MALARZ MAŁOPOLSKI, Epitafi um Wierzbięty z Branic, ok. 1425 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
10. MISTRZ TRYPTYKU Z WIELOWSI, Legenda św. Jadwigi Śląskiej, ok. 1430-1440 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
11. Matka Boska Częstochowska, XII-XIV w. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
12. Pietà z Tubądzina, ok. 1450 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
13. Część środkowa Poliptyku św. Barbary, 1477 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
14. MIKOŁAJ HABERSCHRACK, Kwatery Poliptyku Augustiańskiego, 1468 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45
15. MISTRZ CHÓRÓW ŚWIĘTOKRZYSKICH, Św. Eustachy na łowach, 1467 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
16. JAN WIELKI, Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny. Kościół oo. Bernardynów w Warcie, ok. 1490 . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
17. Tablica Dziesięciorga Przykazań, ok. 1480-1490 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
18. Graduał Jana Olbrachta, 1499-1506 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
19. Kodeks Baltazara Behema, 1503-1506 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
20. Mszał Erazma Ciołka, 1515-1518 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
21. Grajkowie wśród motywów kwiatowych. Kościół Świętej Trójcy w Grębieniu koło Wielunia, ok. 1520-1530 . . . . . . . . . . . . . . . 62
22. MALARZ POZNAŃSKI, Rozsiekanie zwłok św. Stanisława, 1521 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
23. Bitwa pod Orszą, ok. 1530 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
24. STANISŁAW SAMOSTRZELNIK, Jan Długosz, Catalogus Archiepiscoporum Gnesnensium oraz Vitae
Episcoporum Cracoviensium, ok. 1531-1535 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
25. MARCIN KOBER, Portret króla Stefana Batorego, ok. 1583 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72
26. MARCIN KOBER, Portret Anny Jagiellonki, ok. 1595 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
27. Portret Katarzyny z Lubomirskich Ostrogskiej, 1597 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
28. Rolka sztokholmska zwana także Rolką wazowską lub Polskim Rulonem, po 1605 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
29. IZAAK VAN DER BLOCKE, Apoteoza Gdańska, 1606-1608 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
30. ANTON MÖLLER, Model świata i społeczeństwa gdańskiego, ok. 1600 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
31. Portret Tomasza Zamoyskiego, ok. 1608 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
32. HERMAN HAN, Koronacja Najświętszej Marii Panny, 1623-1624 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
33. TOMASZ DOLABELLA, Bitwa pod Lepanto, 1632 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
34. TOMASZ DOLABELLA, Portret Stanisława Tęczyńskiego, ok. 1634 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
35. BARTHOLOMÄUS MILWITZ, Pożar na Długim Targu w Gdańsku, ok. 1650-1656 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
36. Portret profesora Jana Brożka, 1652 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
37. BARTŁOMIEJ STROBEL, Portret Martina Opitza von Boberfelda, 1636-1637 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
38. DANIEL SCHULTZ, Portret króla Jana Kazimierza, ok. 1660 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
39. DANIEL SCHULTZ, Portret Jana Heweliusza, 1677 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
40. ANDRZEJ STECH, Spacer przed murami Gdańska, 1670-1672 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
41. FRANCISZEK LEKSZYCKI OFM, Taniec śmierci z kościoła Bernardynów w Krakowie, ok. 1670 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112
42-44. Portrety trumienne, XVII w. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
45. MICHEL ANGELO PALLONI, malowidła na sklepieniach przęseł południowej Galerii Pałacu Wilanowskiego,
ok. 1690 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118
46. JERZY ELEUTER SZYMONOWICZ SIEMIGINOWSKI, Pory roku, cykl malowideł w apartamentach
króla Jana III Sobieskiego i królowej Marii w Pałacu w Wilanowie, 1686 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
47. BOGDAN TEODOR LUBIENIECKI, Portret rodziny, 1690-1700 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
48. KRZYSZTOF LUBIENIECKI, Bakałarz, 1727 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
49. SZYMON CZECHOWICZ, Złożenie do grobu, 1731 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
50. Portret Kazimierza Boreyki, ok. 1735-1738 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
51. JAKUB WESSEL, Portret Hieronima Floriana Radziwiłła, ok. 1746 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
52-53. TADEUSZ KUNTZE-KONICZ, Sztuka (Akademia Sztuk), 1754; Fortuna, 1754 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
54. FRANCISZEK SMUGLEWICZ, Cesarz Tytus wita Agrypę i Berenikę w Rzymie, 1785 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
55. BERNARDO BELLOTTO, ZWANY CANALETTO, Widok Warszawy od strony Pragi, 1770 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140
56. BERNARDO BELLOTTO, ZWANY CANALETTO, Widok Warszawy z tarasu Zamku Królewskiego, 1773 . . . . . . . . . . . . . . 143
57. ZYGMUNT VOGEL, Widoki z Warszawy i okolic, 1791-1808 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
58. MARCELLO BACCIARELLI, Sobieski pod Wiedniem, 1782-1783 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148
59-60. MARCELLO BACCIARELLI, Autoportret w brązowym fraku, 1793; Portret króla Stanisława Augusta
Poniatowskiego z klepsydrą, 1793 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150
61. JEAN-PIERRE NORBLIN DE LA GOURDAINE, Towarzystwo na wycieczce nad jeziorem, po 1777 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152
62. JEAN-PIERRE NORBLIN DE LA GOURDAINE, Elekcja Augusta III Wettina na króla polskiego w 1733 roku,
ok. 1790 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154
63. GIOVANNI BATTISTA LAMPI STARSZY, Portret Stanisława Feliksa Szczęsnego Potockiego z synami –
Jerzym i Stanisławem, 1788-1790 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
64. JÓZEF PESZKA, Portret Stanisława Kublickiego, 1790-1791 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158
65. KAZIMIERZ WOJNIAKOWSKI, Zebranie towarzyskie w parku, 1797 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160
66. KAZIMIERZ WOJNIAKOWSKI, Konstytucja 3 maja 1791, 1806 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162
67. JAN RUSTEM, Portret Marii Mirskiej, Barbary Szumskiej i Adama Napoleona Mirskiego, ok. 1808 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164
68. ANTONI BRODOWSKI, Parys w czapce frygijskiej, ok. 1813-1814 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166
69-71. ANTONI BRODOWSKI, Edyp i Antygona, 1828; ALEKSANDER KOKULAR, Edyp i Antygona, 1825;
ALEKSANDER KOKULAR, Wnętrze salonu w domu artysty, ok. 1830 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168
72. WINCENTY KASPRZYCKI, Wystawa Sztuk Pięknych w Warszawie w 1828 roku, 1828 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171
73. MARCIN ZALESKI, Widok Pałacu w Łazienkach latem, 1836-1838 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174
74. FRANCISZEK KSAWERY LAMPI, Krajobraz górski z wodospadem, ok. 1820 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176
75. WALENTY WAŃKOWICZ, Portret Adama Mickiewicza na skale Ajudahu, 1827-1828 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178
76. JAN NEPOMUCEN GŁOWACKI, Morskie Oko, 1837 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180
77. FRANCISZEK TEPA, Portret Adama Józefa Potockiego, 1853 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182
78. FELIKS PĘCZARSKI, Szulerzy przy świecy, 1845 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184
79. PIOTR MICHAŁOWSKI, Defi lada przed Napoleonem, 1837 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 186
80. PIOTR MICHAŁOWSKI, Napoleon na koniu [wersja duża], po 1846 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187
81. JANUARY SUCHODOLSKI, Bitwa pod Somosierrą, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189
82. HENRYK RODAKOWSKI, Portret generała Henryka Dembińskiego, 1852 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 192
83. JÓZEF SIMMLER, Śmierć Barbary Radziwiłłówny, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194
84. ARTUR GROTTGER, Ucieczka Henryka Walezego z Polski, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198
85. ARTUR GROTTGER, Autoportret, 1867 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200
86. JULIUSZ KOSSAK, Amazonka, 1868 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 202
87. HENRYK RODAKOWSKI, Wojna kokosza, 1872 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 204
88. ALEKSANDER KOTSIS, Ostatnia chudoba, 1870 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 206
89. MAKSYMILIAN GIERYMSKI, Patrol powstańczy, 1873 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208
90. MAKSYMILIAN GIERYMSKI, Noc, 1872-1873 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 209
91. JAN MATEJKO, Stańczyk, 1862 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 210
92. JAN MATEJKO, Kazanie Skargi, 1864 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212
93. JAN MATEJKO, Bitwa pod Grunwaldem, 1878 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214
94. MAURYCY GOTTLIEB, Salome z głową świętego Jana, ok. 1878 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224
95. WOJCIECH GERSON, Śmierć Przemysława, 1881 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 226
96. HENRYK SIEMIRADZKI, Sąd Parysa, 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228
97. HENRYK SIEMIRADZKI, Dirce chrześcijańska, 1897 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 230
98. FRANCISZEK ŻMURKO, Z rozkazu padyszacha, 1881 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 232
99. MAURYCY GOTTLIEB, Ahasverus (Autoportret), 1876 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 234
100-102. JÓZEF CHEŁMOŃSKI, Babie lato, 1875; Kuropatwy, 1891; Bociany, 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 235
103. JAN STANISŁAWSKI, Bodiaki, 1885; Bodiaki pod słońcem, 1895 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 238
104. JÓZEF BRANDT, Matka Boska Poczajowska (Modlitwa na stepie), ok. 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 240
105. ALEKSANDER GIERYMSKI, W altanie, 1882 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243
106. JÓZEF PANKIEWICZ, Lato, 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 246
107. LEON WYCZÓŁKOWSKI, Kopanie buraków I, przed 1893 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 248
108. ALEKSANDER KOTSIS, Giewont, ok. 1870-1875 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 250
109. ADAM CHMIELOWSKI, Opuszczona plebania, 1888 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 252
110. ALEKSANDER GIERYMSKI, Piaskarze, 1887 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 254
111. WŁADYSŁAW PODKOWIŃSKI, Nowy Świat w Warszawie w słońcu (w dzień letni), 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 256
112. STANISŁAW WITKIEWICZ, Pejzaż zimowy z Tatr, po 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258
113. STANISŁAW WITKIEWICZ, Czarny staw – kurniawa, 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260
114. JULIAN FAŁAT, Oszczepnicy, 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 262
115. LUDWIK DE LAVEAUX, W drodze do Morskiego Oka, 1889 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264
116. WOJCIECH GERSON, Cmentarz w górach, 1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 266
117. JÓZEF PANKIEWICZ, Nokturn – Łabędzie w Ogrodzie Saskim w Warszawie nocą, 1893-1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 268
118. WITOLD PRUSZKOWSKI, Wizja, ok. 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270
119. JACEK MALCZEWSKI, Melancholia, 1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 273
120. JACEK MALCZEWSKI, Sztuka w zaścianku, 1896 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 276
121. STANISŁAW WYSPIAŃSKI, Chochoły (Planty nocą), 1898-1899 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 278
122. WOJCIECH WEISS, Opętanie, 1899-1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 280
123. WŁADYSŁAW PODKOWIŃSKI, Szał (szkic), 1893 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 282
124. WŁADYSŁAW ŚLEWIŃSKI, Czesząca się, 1897 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 284
125. WOJCIECH WEISS, Wiosna, 1898 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 286
126. APOLONIUSZ KĘDZIERSKI, Dziewczyna z dzbanem, ok. 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 288
127. STANISŁAW WYSPIAŃSKI, Macierzyństwo, 1902 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 290
128. JÓZEF MEHOFFER, Dziwny ogród, 1902-1903 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 292
129. JACEK MALCZEWSKI, Śmierć, 1902 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 295
130. JACEK MALCZEWSKI, Hamlet polski – portret Aleksandra Wielopolskiego, 1903 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 297
131. EDWARD OKUŃ, Autoportret z żoną na tle Anticoli Corrado, 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 298
132. FERDYNAND RUSZCZYC, Stare jabłonie, 1900 . . . . . . . . . . . . . . .
Link: allegro.pl/-i6075987815.html